Projekty školy - Vize 2011
Modernizace výukového procesu a inovace ŠVP
zkrácený název: Vize 2011
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.3343
Zdroj: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
EU peníze školám, oblast podpory 1.4
Žadatel: ZŠ Liberec, U Školy 222/6, p.o.
Datum zahájení projektu: 1.9.2011
Datum ukončení projektu: 28.2.2014
Cíle projektu:
- Zvýšit konkurenceschopnost školy na trhu poptávky v regionu Liberce a blízkém okolí zlepšením technického vybavení školy, zakomponováním moderních vyučovacích metod do výukového procesu a zpopularizováním výuky žákům
- Vybavit školu moderní ICT technikou, interaktivními technologiemi, umožnit vyučujícím výuku a práci na co nejvyšší úrovni, s didaktickou technikou srovnatelnou s ostatními základními školami v regionu
- Zajistit žákům a pedagogům snadný přístup k ICT rekonstrukcí nevyhovující učebny výpočetní techniky
- Úpravy ŠVP ve smyslu inovace vzdělávacích strategií a zkvalitnění výuky vybraných předmětů
- Zlepšení stávajícího stavu čtenářské a informační gramotnosti žáků, podpora rozvoje čtenářských dovedností u žáků v rámci vybraných předmětů
- Umožnit žákům snadnější přístup k nejnovějším poznatkům prostřednictvím internetu a nejmodernějších výukových technologií a programů
- Intenzivnější didaktické působení, zkvalitnění výukového procesu, úspěšnější naplňování strategií zakotvených v ŠVP, efektivnější osvojování klíčových dovedností žáky a individuální přístup k žákům prostřednictvím individualizace předmětů český jazyk, cizí jazyky a informatika
- Inovace didaktických postupů a využívání nových výukových materiálů, tvorba originálních vzdělávacích pomůcek
Cílové skupiny projektu:
Prvořadou cílovou skupinou projektu jsou pochopitelně žáci. Předpoklad je, že projektem budou ovlivněni všichni žáci školy. V době zahájení projektu bude škola registrovat zhruba 330 žáků. Lze odhadnout, že v ideálním případě by mohlo z projektu profitovat minimálně 360 dětí ve školních letech 2011/12 a 2012/13.
Do projektu bude přímo zapojeno minimálně 10 pedagogů. Z toho minimálně 7 se bude přímo podílet na aktivitách spojených s individualizací vybraných předmětů. A minimálně 10 se bude podílet na tvorbě vzdělávacích materiálů v rámci inovace výukových metod.
Realizace
Škola bude čerpat částku 1 658 800 Kč. Část z těchto prostředků investuje do individualizace v oblastech čtenářské a informační gramotnosti (144 odučených hodin), výuky anglického jazyka (288 odučených hodin) a využití ICT (144 odučených hodin). Konkrétní třídy budou ve vybraných předmětech (český jazyk, anglický jazyk a informatiky) rozděleny na menší vzdělávací skupiny, které umožní vyučujícím efektivnější individuální přístup k jednotlivým žákům.
Podstatnější část finančních prostředků (zhruba 1 200 000,- Kč) bude využita na modernizaci a zkvalitnění výuky, v jejímž rámci škola inovuje vybavení počítačové učebny a zmodernizuje výuku konkrétních odborných předmětů
Za účelem modernizace výuky budou vytvořeny a ve výuce vyzkoušeny nové didaktické produkty: 360 digitálních výukových materiálů, 216 vzdělávacích materiálů ke konkrétním předmětům a vzdělávacím oblastem.
Zvýší se počet interaktivních zobrazovacích zařízení, které budou instalovány ve vybraných třídách 1. i 2. stupně. Učebna výpočetní techniky projde kompletní rekonstrukcí a bude vybavena 25 kvalitními žákovskými počítači, které umožní rychlý a nekomplikovaný přístup k informacím a internetu.
Určený počet pedagogů (6) bude proškolen v oblasti práce s moderními didaktickými pomůckami a tvorbou interaktivních výukových materiálů. Všichni proškolení zaměstnanci školy prokáží obdržené informace a dosažené znalosti příslušným certifikátem. Jejich vytvořené vzdělávací a digitální učební materiály obohatí výuku v následujících dvou školních letech a žáci se s nimi seznámí ve vyučovacích hodinách dějepisu, prvouky, českého jazyka, matematiky, anglického jazyka, zeměpisu a dalších předmětů.
Nákup a instalace ICT vybavení
Vedení školy vyhlásilo 3.7.2012 veřejnou zakázku na nákup a instalaci 27 počítačů a 4 interaktivních tabulí za účelem technické realizace projektu „Vize 2011“. Jednalo se o zakázku malého rozsahu, zadávanou postupem mimo režim zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (v souladu s ustanovením § 18, odst. 3).
Výsledek hodnocení nabídek
Dne 1. 8. 2012 byla ředitelem školy (zadavatel) na základě komisí provedeného hodnocení předložených nabídek podle v zadání specifikovaných kritérií jako nejvýhodnější vybrána nabídka firmy: AWEA s.r.o.
Vítězství nabídky firmy Awea vyplynulo ze souhrnného hodnocení dílčích kritérií uvedených v zadávací dokumentaci. Při posouzení předložené nabídkové ceny a odborné úrovně technického řešení předmětu výběrového řízení dosáhla vybraná firma nejvyššího počtu bodů. S vítěznou firmou byla podepsána kupní smlouva o realizaci předmětu zakázky.
Hodnocení nabídek ke stažení ve formátu XLS
Přehled vytvořených učebních materiálů
P. č. | Název sady: | Předmět, ročník: | Obsah: | Autor: |
01 | Antika | Dějepis, 6. | 20 prezentací (PowerPoint) | R. Hanuš |
02 | Dějiny 20. století | Dějepis, 9. | 20 prezentací (PowerPoint) | V. Sabáčková |
03 | Pracovní texty | Český jazyk, 4.-9. roč. | 36 pracovních listů (Word) | L.Janatová, S.Sedláková, J.Vojčiniaková |
04 | Práce s textem | Dějepis, 6.-9. ročník | 36 pracovních listů (Word) | R. Hanuš, E. Klimentová, V. Sabáčková |
05 | Texty ke čtení | Český jazyk, 3. ročník | 36 pracovních listů (Word) | S. Sedláková |
06 | Slovní úlohy | Matematika, 6.-9. roč. | 36 pracovních listů (Word) | M. Stodola |
07 | Angličtina I. | Anglický jazyk, 3. roč. | 36 pracovních listů (Word) | K. Hejlíková |
08 | Angličtina II. | Anglický jazyk, 4. roč. | 36 pracovních listů (Word) | K. Hejlíková |
09 | Výkladová cvičení | Český jazyk, 6. roč. | 20 prezentací (PowerPoint) | J. Vojčiniaková |
10 | Naše vlast | Vlastivěda, 4. roč. | 20 prezentací (PowerPoint) | S. Sedláková |
11 | Evropa ve středověku | Dějepis, 7. roč. | 20 prezentací (PowerPoint) | R. Hanuš |
12 | Kraje České republiky | Vlastivěda, 5. roč. | 20 prezentací (Smart) | V. Chlumská |
13 | Podnebné pásy | Přírodověda, 5. roč. | 20 prezentací (Smart) | K. Prokophová |
14 | Práce s Open Office | Informatika, 6.-9.roč. | 20 prezentací (Impress) | D.Keršláger |
15 | Začínáme s němčinou | Německý jazyk, 8.roč. | 20 prezentací (PowerPoint) | R. Hanuš |
16 | Počítačová grafika | Výtvarná výchova, 7.r. | 20 prezentací (Impress) | D. Keršláger |
17 | Mluvnice | Český jazyk, 7.-9.roč. | 20 prezentací (PowerPoint) | L. Janatová |
18 | Začínáme s angličtinou | Anglický jazyk, 4. roč. | 20 prezentací (PowerPoint) | K. Hejlíková |
19 | Čes.země ve středověku | Dějepis, 7. ročník | 20 prezentací (PowerPoint) | R. Hanuš |
20 | Algebra | Matematika, 6.-8.roč. | 20 prezentací (Activ) | M. Stodola |
21 | Evropa | Zeměpis, 8. roč. | 20 prezentací (Activ) | D. Kadlečík |
22 | Novověk | Dějepis, 8. roč. | 20 prezentací (PowerPoint) | V. Sabáčková |
23 | Neboj se češtiny | Český jazyk, 2. roč. | 20 prezentací (Smart) | P. Mudrová |
24 | Matematika hravě | Matematika, 2. roč. | 20 prezentací (Smart) | P. Mudrová |
O vytvořené učební materiál lze bezplatně požádat na zs16@volny.cz