Fotogalerie - Den zvířat - 3. říjen 2016
Každoročně konaného projektu z oblasti poznávání říše zvířat se v letošním školním roce účastnilo celkem 16 tříd.Cílem projektu bylo seznámení žáků s prostředím, ve kterém žijí ohrožené druhy zvířat, dravci a společenstva exotických živočichů.
Obě první třídy absolvovaly výuku v liberecké ZOO. Ve výukovém programu „Dobrodružství z poznání“ sledovaly odlišnosti mezi zvířaty, poznávaly ohrožené druhy zvířat a zamýšlely se nad příčinami jejich ohrožení.
Druhé, třetí a čtvrté třídy se přímo ve škole seznamovaly s dravými ptáky. V tělocvičně školy se setkaly s panem Strakou, který provozuje chov dravých ptáků na Sychrově. Děti tak mohly detailně pozorovat živé káně, sokola či poštolku. Od pana Sraky se dověděly mnoho podrobností ze života dravých ptáků a sov. Všichni si tak uvědomili zvláštnosti a specifika dravců, jejich význam v přírodě i aktuální ohrožení, které jim díky rozvoji lidské civilizace hrozí. Prezentace pak byla doplněna praktickými činnostmi ve třídách, vyhledáváním informací o živočiších a jejich způsobu života.
Páté třídy vyjely na exkurzi do ZOO Dvůr Králové. Seznámily se s životem živočichů v různých podnebných pásech a v různých ekosystémech.
6.A zavítala do útulku nadace Archa a věnovala se zapomenutým a ohroženým zvířatům. 6.B navštívila Kynologické hřiště ve Stráži nad Nisou, kde se žáci seznamili se základy psích sportů a vyzkoušeli si je prakticky. Při té příležitost si zopakovali zásady bezpečného chování ve styku se živočichy.
7.A a obě osmé třídy také navštívily ZOO, kde sbíraly poznatky o určitých zvířatech, na základě kterých pak vypracovaly projekty v češtině a v angličtině.
9.A si v ZOO vybrala program „ Jací jsme - vůdce nebo diktátor .“ Deváťáci se během poutavého vyprávění průvodce ZOO pana Havle dozvěděli mnohé informace o podobnostech a rozdílech v chování lidí a zvířat. Informace se např. týkaly šikany mezi zvířaty. Zjišťovali, jaké chování je normální a jaké kruté, kdo je agresivní, kdo je predátor, kdo kořist. Žáci se tak přiměřenou formou seznámili s tím, kdo a proč je ve zvířecí říši vůdcem a co z toho vyplývá.
Všechny třídy splnily úkoly z oblasti průřezového téma Environmentální výchovy a posílily svůj vztah k ochraně zvířat a okolního životního prostředí.
Jitka Vojčiniaková, zástupkyně ředitele